Wednesday, April 23, 2014

Fateh dan Realisasi Bukit

Bismillah.

Ingat tentang hasrat Fateh nak naik bukit itu? :-D

Sangat besar kekuasaan Allah yang mengizinkan dan mengabulkan doa (kata-kata hamba Nya). Besar juga kuasa minda dan hasrat/keteringinan seseorang manusia. Apatah lagi dengan respon yg terbuka tentang hasrat itu (berusaha beri respon terbuka, berbanding tertutup), rupanya menjayakan sesuatu yg kelihatan agak mustahil pada awalnya.

Beberapa minggu yg lalu, Fateh telah berjaya 'menaiki bukit' walau dengan menaiki kereta. Ini pun pada mulanya saya tak perasan langsung, sebab kami ke pasar Wang Kelian belah Malaysia untuk tolong belikan 'Teacher Laptop' mainan kanak2 yg ditempah beberapa rakan FB.

Otw pulang, suami tiba2 mahu berhenti hanya untuk merakam gambar di atas bukit itu. Apa nama bukit itu, saya pun tidak tahu.
Saya ulang beberapa kali, "Fateh dah berjaya naik bukiittt..!". Terdiam sahaja dia. ^_^

Yg seronok juga, ada batu tanda sama tempat pelakon utama filem pendek "Passport Ekspress" berdiri dan menjerit melepaskan perasaan terbuku di dalam dada. Saya ambil kesempatan bergambar juga.

Sambungan dari itu, semalam, di denai, dengan kehadiran tiga kanak-kanak kecil kawan Fateh : Kakak Balqis (7), Kakak Tasya (6) dan Abg Bazli (5), yang sangat aktif, merealisasikan sekali lagi pengalaman naik bukit bersama-sama Fateh, iaitu mendaki dengan kaki sendiri pula ^_^… Bukit itu memang sangat kecil, namun besar utk mereka agaknya...

Menarik betul kuasa hasrat (hati), minda (bayangan mental imaging otak kanan kanak2) dan respon ibu (berkat rela dan redha ibu) ni..  Semoga segala kata-kata kita dapat dipelihara, kerana ia adalah satu doa. Saya juga berazam mahu ucapkan yang baik-baik sahaja.. InsyaAllah.

Alhmdulillah.

No comments:

Post a Comment